Ploče – Mostar – Sarajevo

Zadnja izmjena: 11.11.2025 u 08:08

9. studenoga u 15.40 sati iz kolodvora Ploče krenuo je međunarodni vlak koji vozi na relaciji Ploče – Metković – Čapljina – Mostar – Sarajevo.

Na prvoj vožnji vlaka bili su nazočni župan Dubrovačko-neretvanska županije Blaž Pezo, gradonačelnik Ploča Ivan Marević, gradonačelnik Metkovića Dalibor Milan, v.d. predsjednika Uprave-generalnog direktora Mirza Hadžibegić iz Željeznica Federacije BiH i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Uoči polaska vlaka župan Pezo izrazio je zadovoljstvo uvođenjem nove linije i dodao:

- Za sada idemo dva puta tjedno, ali činjenica je da smo uspjeli ovo pokrenuti i da očekujemo dobre rezultate i da zaživi linija. Mi ćemo biti potpora ovoj prekograničnoj suradnji, koja nam je u interesu s jedne i druge strane granice.  

Istaknuvši ulogu željeznice u regionalnom povezivanju, gradonačelnik Ploča izjavio je:  

- Ne samo da bi vlak trebao imati prednost jer je javni prijevoz ispred automobilskog prijevoza, nego vlak ima i romantičnu komponentu, ima karakter,  ima dušu i ja ću sigurno koristiti ovu liniju sa svojom obitelji i prijateljima.  

Gradonačelnik Metković Milan nadovezao se:

Ova linija omogućit će našim građanima brže i jeftinije putovanje u BiH, prvenstveno bolju povezanost našim studentima i radnicima. Ne smijemo zanemariti ni turistički aspekt jer ova linija omogućuje građanima Metkovića i doline Neretve da dođu u Mostar, Sarajevo i upoznaju ljepote BiH, a isto tako i stanovnicima Mostara, Sarajeva i ostalih gradova u BiH da dođu u Metković, u Neretvu.

Zahvalivši svima koji su sudjelovali u uspostavljanju ove linije,  v.d. predsjednika Uprave-generalnog direktora Željeznica Federacije BiH dodao je:

Do sada smo vozili dva mjeseca u sezoni, a sada se nadamo da će ova linija prerasti u cjelogodišnju. U ovome smo podrška i javni servis građanima, a radujemo se međunarodnim linijama i nadamo se skorom otvaranju novih linija prema Zagrebu i dalje.

Zahvalivši svim dionicima čijom suradnjom je ova linija ponovno uspostavljena nakon 12 godina, predsjednik Uprave HŽPP-a istaknuo je:

Zahvaljujući inicijativi Dubrovačko-neretvanske županije i uz podršku kolega iz ŽBiH, mogli smo uspostaviti ovu liniju za koju je glavni motiv bio interes studenata s područja Dubrovačko-neretvanske županije koje smo povezali sa Sveučilištem u Mostaru. Također, moram naglasiti da se, zahvaljujući mjerama Vlade RH, sva djeca, učenici, redovni studenti, umirovljenici i osobe starije od 65 i na ovoj liniji na hrvatskom području mogu voziti besplatno. Nadam se da će linije biti dobro prihvaćene i da će otvoriti daljnje mogućnosti za revitalizaciju željezničkog prometa na ovoj dionici pruge.

Vlak je u kolodvoru Čapljina dočekala i gradonačelnica Iva Raguž, a u kolodvoru Mostar glavna savjetnica Grada Mostara Ines Sulić, koje su također izjavile zadovoljstvo uvođenjem ove linije i izvan turističke sezone.

 

Vozni red vlakova:

  • nedjeljom od 9.11.2025. Ploče 15.40 – Metković 16.18 – Čapljina 16.42 – Mostar 17.09 – Sarajevo 19.07
  • petkom od 14.11. 2025. Sarajevo 16.46 – Mostar 18.50 – Čapljina 19.31 – Metković 19.57 – Ploče 20.15
  • subotom od 15. 11. 2025. Ploče 5.05 – Metković 5.43 – Čapljina 6.06 – Mostar 6.33 – Sarajevo 8.35
  • nedjeljom od 16.11. 2025. Sarajevo 7.15 – Mostar 9.15 – Čapljina 9.52 – Metković 10.18 – Ploče 10.36

 

Vlakovi voze u sastavu Talgo garniture u vlasništvu Željeznica Federacije BiH i nastavit će prometovati do 21. lipnja 2026. nakon čega će od 26. lipnja biti uvedeni sezonski vlakovi koji će voziti do 30. kolovoza 2026. godine.

Građani RH karte kupuju u vlaku, a građani BiH u kolodvorima Željeznica Federacije BiH. Prilikom kupnje karata putnici trebaju dati osobne podatke radi brže granične kontrole.

 

Cijene jednosmjernih karata:

 

relacija cijena (€)
Ploče – Sarajevo   12,80
Ploče – Hadžići  12,40
Ploče – Konjic  9,60
Ploče  – Drežnica Stara 8,10
Ploče – Jablanica 7,30
Ploče –  Mostar 5,30
Ploče – Žitomislići 3,90
Ploče – Čapljina 3,30

 

Uvođenje međunarodnih vlakova doprinosi se većoj mobilnosti stanovništva, jačanju regionalne povezanosti te održivosti prometnog sustava.