HŽPP
VAŽNA OBAVIJEST:

Zatvara se pruga Deanovec – Popovača

Vlakom od Krapine do Zaboka

Datum: 11.9.2024. 14:57:12
Ministar Butković sa suradnicima vozio se obnovljenom prugom

U sklopu projekta obnove dionice Zabok – Krapina, koja se nalazi na regionalnoj pruzi Zabok – Đurmanec – državna granica, zamijenjene su tračnice i pragovi na 16 km pruge te je uređena podloga na 22 željezničko-cestovna prijelaza. Maksimalna brzina vlakova nakon obnove iznosi 80 km/h. Od 4. rujna na pruzi ponovno voze vlakovi.

U obilazak obnovljene pruge 11. rujna 2024. iz kolodvora Krapina u 10.18 sati vlakom prema Zaboku krenuli su potpredsjednik Vlade i ministar prometa Oleg Butković, držani tajnik Žarko Tušek iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić, gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović i gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek.

Po dolasku u kolodvor Zabok ministar Butković izjavio je:

Ova obnova dionice između Krapine i Zaboka ukupne vrijedna 15 mil. eura predstavlja investicijski ciklus u obnovu željezničke infrastrukture kojom će se maksimalno skratiti putovanje prema Zagrebu. Uz obnovljenu dionice Zaprešić – Zabok i Savski Marof – Zagreb te dionicu pruge kroz Zagreb koja će biti gotova sljedeći mjesec, ovaj dio Hrvatske ima obnovljenu i rekonstruiranu željezničku prugu. Ulaganja u željezničku infrastrukturu obilježit će sljedećih desetak godina uz pomoć europskih fondova iz kojih se financiraju koridorske pruge i zajma Europske investicijske banke iz kojeg se financira obnova lokalnih i regionalnih pruga i koji je već u realizaciji.

Državni tajnik Tušek izrazio je zadovoljstvo dovršetkom projekta koji je važan za građane Hrvatskog zagorja i dodao:

Ne treba dvojiti da je željeznica u ekološkom smislu najodrživiji vid prometa, da bez željeznice nema modernog gospodarstva ni ozbiljnog prijevoza roba te da je važna građanima. Uvjeren sam da ćemo u godinama koje su ispred nas i kroz ovakve i druge projekte ovdje u Hrvatskom zagorju, ali i diljem Republike Hrvatske obnoviti kompletnu regionalnu i lokalnu željezničku infrastrukturu.

Više o ovoj i budućim investicijama u željezničku infrastrukturu predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture kazao je:

Radovi na ovoj dionici počeli su krajem prošle godine i dovršeni su u roku, a određene dodatne aktivnosti obavit ćemo u sljedećem razdoblju. U sljedećih 10 godina planiramo uložiti 6 milijardi eura iz europskih fondova u koridorske pruge, ali zahvaljujući kreditu koji je osigurala Vlada RH u iznosu od 900 mil. eura, prošle godine krenuli smo u obnovu regionalnih i lokalnih pruga. U sljedećih dvije do tri godine obnovit ćemo oko 500 kilometara pruga, čime bi oko 40 % željezničke infrastrukture bilo obnovljeno.

Istaknuvši da će u 2025. u promet biti pušteno 7 novih dizel-motornih vlakova koji će voziti i na području Zagorja te da HŽPP nabavlja i elektrobaterijske i baterijske vlakove, predsjednik Uprave HŽPP-a rekao je:

Na ovoj obnovljenoj dionici povećali smo frekvenciju vlakova tako da u odnosu na prošli vozni red od 4. rujna između Zaboka i Hromeca vozi pet vlakova više, odnosno ukupno vozi 31 vlak radnim danom, čime će se sigurno podići kvaliteta i dostupnost prijevoza za lokalno stanovništvo. Na ovom području stanovništvo puno putuje vlakom te je u 2023. oko dva milijuna putnika otpremljeno iz ove županije. U 2024. se očekuje i više putnika zahvaljujući mjerama Vlade Republike Hrvatske kojima se potiče korištenje željezničkog prijevoza za učenike, studente, umirovljenike i starije od 65 godina.

Gradonačelnik Krapine istaknuo je da je 4. rujna 1886. bilo održano svečano otvorenje novoizgrađene pruge od Zaboka do Krapine, a 4. rujna 2024. ponovno su počeli voziti vlakovi po obnovljenoj pruzi. Izrazio je zadovoljstvo obnovom pruge i dodao:  

Otkad je pruga sagrađena, vrijeme je pokazalo kolika je njena važnost jer je praktički najjači gospodarski dio naše županije upravo na potezu Veliko Trgovišće, Zabok, Sv. Križ Začretje i Krapina pa dalje prema Humu na Sutli. Željeznica je tu žila kucavica i ona nema važnost samo za učenike, studente i radnike, nego i za Zagreb jer se korištenjem željezničkog prijevoza smanjuju gužve u gradu. Uz to, HŽ Infrastruktura je raspisala natječaj za rekonstrukciju kolodvorske zgrade u Krapini, a u tijeku je pregled i ocjena ponuda pa se nadam da ćemo do obilježavanja Dana Grada Krapine početi s rekonstrukcijom kolodvorske zgrade.

Na to se nadovezao i gradonačelnik Zaboka:

Evo veseli me da smo danas okupljeni povodom događaja koji je bitan za čitavo Zagorje, kao i za Zabok jer je nakon rekonstrukcije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok nastavak radova bio logična želja svih onih koji su vezani na željeznicu, ali i ostalog stanovništva koje je pomalo već počelo gubiti naviku korištenja vlakova. Ovom rekonstrukcijom, kao i budućim rekonstrukcijama u pravcu Budinščine, odnosno Gornje Stubice definitivno se stvaraju pretpostavke da se uklopimo u trend koji inspirira EU usmjeravanjem prometa prema korištenju željeznice.