Nastavlja se proizvodnja
7 dizel-električnih vlakova za regionalni prijevoz
Prvi od 7 vlakova bit će isporučen za 24 mjeseca nakon čega se očekuje isporuka jednog vlaka mjesečno. Nastavak proizvodnje novih dizel-električnih vlakova nužan je zbog podizanja kvalitete usluge na neelektrificiranim prugama.
Današnjim potpisivanjem dodatka Ugovoru nastavljena je realizacija Ugovora s KONČAR – Električnim vozilima. Potpisali su ga predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić i član Uprave Damir Rubčić te predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić. Proizvodnja 7 novih dizel-električnih motornih vlakova bit će financirana zajmom EUROFIMA-e u iznosu od 31 milijun eura.
Na potpisivanju su bili nazočni i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dr. sc. Alen Gospočić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak.
- Modernizacija željezničkog sustava u fokusu je Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Vlade RH. U sljedećih 10 godina uložit će se značajna sredstva u obnovu voznog parka i željezničke infrastrukture. Cilj je povećati broj putnika koji se svakodnevno voze vlakom, odnosno osigurati kvalitetnu i mobilnost građana koji koriste javni prijevoz. U tijeku je i izrada strateških dokumenata koji će definirati sve elemente razvoja željezničkog sustava za narednih desetak godina te podići standarde kakve zaslužuje Republika Hrvatska kao punopravna članica Europske Unije – istaknuo je državni tajnik Gospočić.
- Nastavkom proizvodnje novih vlakova mijenjamo percepciju željezničkog putničkog prijevoza u Hrvatskoj. Ovaj dodatak ugovoru ponovni je iskaz povjerenja prema Grupi KONČAR, ali i dokaz da je suradnja domaće industrije i hrvatskih željezničkih poduzeća na iznimno visokoj razini. Zajedničkim naporima možemo riješiti izazove s kojima se susrećemo u trenutačnim gospodarskim okolnostima. Usmjereni smo na razvoj željezničke industrije i vjerujemo da ćemo u budućem razdoblju surađivati na novim projektima i novim tehnologijama - kazao je Kolak.
Istaknuvši prednosti dizel-električnih vlakova Ukić je izjavio:
- Sada je u prometu 6 novih dizel-električnih vlakova i zato mi je zadovoljstvo da smo danas ugovorili isporuku još 7 takvih vlakova kojima ćemo zaista podići kvalitetu usluge na neelektrificiranim prugama. Tim vlakovima osigurat ćemo niže operativne troškove i doprinijeti smanjenju onečišćenja okoliša. S obzirom da je 63 % pruga u Hrvatskoj neelektrificirano, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. planirana je i dodatna nabava vlakova za te pruge. U tijeku je izrada studije koja će uz vlakove obuhvatiti i modernizaciju radionica za održavanje vlakova.
- Od 2009. radimo s HŽ Putničkim prijevozom na razvoju i proizvodnji novih vlakova. Puno je vlakova već isporučeno, a veseli nas svaka nova ugovorena suradnja. Osim same proizvodnje, odnosno isporuke surađujemo i na održavanju vlakova koji su eksploataciji. Uz tvornicu KONČAR – Električnih vozila, u proizvodnju vlakova uključene su i ostale tvrtke iz Grupe KONČAR te niz drugih domaćih tvrtki. Time osiguravamo da financijska sredstva uložena u vlakove ostaju u Hrvatskoj. - dodao je Ninić.
Novi dizel-električni motorni vlakovi bit će trodijelne niskopodne garniture maksimalne brzine 120 km/h opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostorom za bicikle. Vlakovi će imati kapacitet od 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta i bit će opremljeni suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom. Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljivat će se na displejima i putem razglasa, a za putnike će biti osiguran besplatni pristup internetu (WiFi). Nabava novih dizel-električnih motornih vlakova unaprijedit će kvalitetu usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila.
HŽ Putnički prijevoz trenutačno u prometu ima 40 novih vlakova. U sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima iz OP Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. u 85 %-tnom iznosu sufinancira se nabava 21 elektromotornog vlaka. U sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. – 2026. HŽPP nabavit će dva prototipa baterijskih vlakova koji će voziti na neelektrificiranim prugama i šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija. Tijekom ove i sljedeće dvije godine kontinuirano će se proizvoditi novi vlakovi, a do sredine 2025. na prugama će voziti njih 70.