HŽPP

Karte

Karta je isprava kojom putnik dokazuje postojanje ugovora o prijevozu, neovisno o njezinu obliku.

Karta može biti izdana u papirnatom ili elektroničkom obliku (e-karta/zapis na pametnoj kartici). 

Karte u unutarnjem prometu

Osnovne vrste karata su:

a) jednosmjerna karta - karta za putovanje u jednom smjeru od polaznog do odredišnoga službenog mjesta

b) povratna karta - karta za putovanje od polaznog do odredišnoga službenog mjesta i natrag:
- za prijevozni put koji je isti u odlasku i povratku
- za prijevozni put koji je u povratku različit od prijevoznoga puta u odlasku
- za prijevozni put kod kojega odredište u odlasku nije polazište u povratku.

c) pretplatna karta - karta za neograničen broj putovanja na određenoj relaciji tijekom određenog razdoblja (15-odnevna, 30-odnevna, mjesečna ili godišnja).

Uz osnovne vrste karata mogu se kupiti i:

- doplatna karta za vlak višega tarifnog ranga/vagonskog razreda
- rezervacijska karta
- karta za ležaj
- karta za postelju
- karta za bicikl.

 

ROKOVI VALJANOSTI KARATA ZA JEDNOSMJERNA I POVRATNA PUTOVANJA

Rok valjanosti počinje teći od 0.01 sat onoga dana koji je na karti naznačen kao prvi dan roka valjanosti. Putnik može početi putovanje bilo kojega dana u roku valjanosti karte, ali ga u pravilu mora završiti najkasnije do 24.00 sata posljednjega dana njezina roka valjanosti.

Ako putnik putovanje počne posljednji dan roka valjanosti karte vlakom koji će po voznome redu u odredište stići idući dan, tada se rok valjanosti karte bez posebnoga potvrđivanja produljuje do dolaska vlaka u odredište.

ZA JEDNOSMJERNE KARTE ZA POVRATNE KARTE
UDALJENOST (km) DANA UDALJENOST (km) DANA
do 100 1 do 50 1
od 101 do 400 2 od 51 do 100   2
od 401 i više km 4 od 101 i više km 6

Ako je povratna karta za udaljenost do 100 km po bilo kojoj povlastici kupljena za putovanje nedjeljom, blagdanom ili neradnim danom, tada ona vrijedi od petka odnosno od dana koji prethodi blagdanu ili neradnom danu u 0.01 sati do ponedjeljka odnosno do dana nakon blagdana ili neradnoga dana do 24.00 sata.

PRODULJENJE ROKA VALJANOSTI  KARATA

Rokovi valjanosti karata mogu se produljiti:

a) za karte koje vrijede jedan dan - putovanje koje je počelo taj dan može se bez posebnoga potvrđivanja završiti i sljedeći dan istim ili prvim priključnim vlakom

b) za ostale karte - na blagajnama polaznog ili priključnog službenog mjesta u opravdanome slučaju (bolest, nesretni slučaj i slično) rok valjanosti karte može se produljiti za jedan dan

c) putovanje je iznimno dopušteno početi prije prvog dana roka valjanosti samo ako blagajna ne radi pa putnik kartu kupljenu prije ne može zamijeniti novom.

REZERVACIJE

Rezerviranje sjedala

Sjedala se mogu rezervirati najranije dva mjeseca prije datuma namjeravanoga putovanja, uz naplatu rezervacijske karte sukladno Tarifi 103. Rezervacijska karta kupuje se uz osnovnu kartu.

Rezervacijska karta plaća se u punome iznosu bez obzira na povlasticu koju koristi putnik.

Rezerviranje ležaja u vagonu s ležajima

Ležaj se može rezervirati najranije dva mjeseca prije datuma namjeravanoga putovanja, uz naplatu karte za ležaj sukladno Tarifi 103. Karta za ležaj kupuje se uz osnovnu kartu.

Karta za ležaj plaća se u punome iznosu bez obzira na povlasticu koju koristi putnik.

Jednim ležajem mogu se koristiti najviše dvije osobe ako jedna od njih nije dijete starije od 7 godina:
– ako dijete dijeli ležaj s osobom koja ima kartu za ležaj, prevozi se besplatno
– ako dijete ležaj koristi samo, tada plaća kartu za ležaj u punome iznosu.

Rezerviranje postelja u vagonu za spavanje

Postelja se može rezervirati najranije dva mjeseca prije datuma namjeravanoga putovanja, uz naplatu karte za postelju sukladno Tarifi 103. Karta za postelju kupuje se uz osnovnu kartu za jedan od sljedećih odjeljaka:
– u odjeljku single (jedna postelja) uz kartu 1. razreda
– u odjeljku double (dvije postelje) uz kartu 2. razreda
– u odjeljku touriste (tri postelje) uz kartu 2. razreda.

PAMETNE KARTICE

Izrada pametnih kartica obavlja se u 15 kolodvora u Hrvatskoj (Zagreb Glavni kolodvor, Sisak, Karlovac, Zabok, Varaždin, Koprivnica, Bjelovar, Slavonski Brod, Vinkovci, Osijek, Split, Šibenik, Ogulin, Rijeka i Pula).

Zahtjev za izradu pametne kartice putnici mogu preuzeti ovdje ili na blagajni. Popunjeni zahtjev uz fotografiju i priloženu dokumentaciju (sukladno općim uvjetima prijevoza navedenim u Tarifi 101) putnici trebaju predati na blagajni, gdje će po izradi i preuzeti svoju pametnu karticu. Uz osobne podatke, zahtjev za izradu pametne kartice sadrži i podatke koje ovjerava obrazovna ustanova i kojima se potvrđuje redovan upisan u školsku/akademsku godinu (zahtjev za izradu K-18 profila). Pametna kartica ispostavlja se na ime i prezime putnika na rok od pet godina, a profil vrijedi ovisno o statusu putnika sukladno važećim tarifnim propisima.

Karte u međunarodnom prijevozu

Pretprodaja i rok valjanosti karata, prekidi putovanja i rezervacije

PRETPRODAJA I ROK VALJANOSTI KARATA
Međunarodne karte mogu se kupiti u pretprodaji najranije 11 mjeseci prije prvoga dana valjanosti, i to na međunarodnim blagajnama u kolodvorima. Plaćanje se obavlja u eurima.

ROKOVI VALJANOSTI
Rokovi valjanosti karata različiti su, a ovise o vrsti ponude:

  • u pograničnom prometu između Hrvatske i Slovenije - jedan dan
  • FME - 2 dana 
  • CITY STAR - jedan mjesec 
  • INTERRAIL - od 15 dana do tri mjeseca 
  • druge prijevozne karte vrijede 4 dana ili 1 mjesec. 

Na putnikov zahtjev može se besplatno produljiti rok valjanosti karte ako iz opravdanih razloga (bolest, teška nesreća i slično) nije bilo moguće iskoristiti je u roku valjanosti.

PREKIDI PUTOVANJA
Prekidi putovanja dopušteni su u roku valjanosti karte, osim kod karata za pogranični promet između Hrvatske i Slovenije. Rok valjanosti karte ne produljuje se prekidom putovanja. Putovanje se može nastaviti samo od službenog mjesta u kojemu je prekinuto ili od službenog mjesta koje se nalazi na još neproputovanom dijelu relacije.

REZERVACIJE

  • Kao i u unutarnjem prijevozu, pri rezerviranju mjesta može se zahtijevati rezerviranje sjedala, postelja i ležaja. 
  • Rezerviranje sjedala može se zahtijevati istoga dana kada se kupuje prijevozna isprava ili poslije, ali uvijek uz pokazivanje prijevozne isprave. 
  • Rezervacija u pretprodaji može se kupiti najranije od tri do šest mjeseci prije putovanja, i to samo za vlakove za koje je predviđeno rezerviranje mjesta. 
  • Pri rezerviranju mjesta u vlakovima za uporabu kojih obvezatno je plaćanje dodatka (EN-vlakovi i drugi vlakovi s dodatkom) putnik mora platiti taj dodatak, u koji je u pravilu uključena naknada za rezerviranje. 
  • Rezervacijska karta - karta za dodatak vrijedi samo:
    - za vlak i dan za koji je ispostavljena,
    - uz prijevoznu kartu koja vrijedi za odgovarajuću relaciju. 

Mjesta za dvosmjerno putovanje mogu se rezervirati preko blagajne u polaznom kolodvoru.

Mjesečne i godišnje HŽPP pretplatne karte

OPĆE GODIŠNJE ILI 30-ODNEVNE PRETPLATNE KARTE

Za kupnju opće godišnje ili 30-dnevne HŽPP pretplatne karte putnik na blagajni izrađuje Pametnu karticu. Zahtjev za izradu pametne kartice putnici mogu preuzeti ovdje ili na blagajni. Popunjeni zahtjev uz fotografiju putnici trebaju predati na blagajni, gdje će po izradi i preuzeti svoju pametnu karticu.

Pametna kartica ispostavlja se na ime i prezime putnika na rok od pet godina.

Prilikom preuzimanja pametne kartice putnicima će se naplatiti 3,98 EUR izrada profila za kupnju 30-odnevne ili godišnje pretplatne karte. Profil vrijedi godinu dana od dana izrade.

Na osnovu profila putnik kupuje pretplatnu kartu.

UČENIČKE/STUDENTSKE GODIŠNJE PRETPLATNE KARTE

Sukladno zaključcima Vlade Republike Hrvatske HŽ Putnički prijevoz provodi projekte besplatnog prijevoza za djecu, učenike i redovne studente do 31. prosinca 2025. godine.

Za kupnju učeničke/studentske godišnje HŽPP pretplatne karte putnik na blagajni izrađuje pametnu karticu.                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Zahtjev za izradu pametne kartice učenici mogu preuzeti ovdje ili na blagajni.

Zahtjev za izradu pametne kartice studenti mogu preuzeti ovdje ili na blagajni.

Popunjen zahtjev za izradu pametne kartice, koji je ovjerila obrazovna ustanova, uz fotografiju putnici trebaju predati na blagajni, gdje će po izradi i preuzeti svoju pametnu karticu.

Pametna kartica ispostavlja se na ime i prezime putnika na rok od pet godina. 

Prilikom preuzimanja pametne kartice putnicima će se naplatiti 2,65 EUR izrada profila za kupnju učeničke/studentske godišnje pretplatne karte.

Profil/godišnja karta vrijedi do 31. prosinca 2025. godine.  

ZAJEDNIČKE PRETPLATNE KARTE HŽPP I ZET

Zajedničke karte HŽPP + ZET mogu se kupiti na blagajnama ZET-a po povlaštenim cijenama.

Za kupnju zajedničke pretplatne karte HŽPP-ZET potrebno je popuniti zahtjev za izdavanje pretplatnih karata ili produljiti  status korisničkog profila, koji možete preuzeti na web stranicama ZET-a. 

PRIKLJUČNE KARTE

Priključne karte su karte koje produljuju prijevozni put vlakom.

Više o cijenama priključnih karata pogledajte ovdje.

ZAJEDNIČKE PRETPLATNE KARTE PROMET SPLIT I HŽPP

HŽPP i autobusni prijevoznik Promet Split uveli su zajedničku mjesečnu prijevoznu kartu za radnike, studente i učenike. 

Zajednička mjesečna karta vrijedi u željezničkom prijevozu na relaciji Split – Split Predgrađe – Solin – Kaštel Sućurac – Kaštel Gomilica – Kaštel Kambelovac – Kaštel Stari – Sadine – Labin Dalmatinski – Prgomet – Preslo – Bakovići – Primorski Dolac i obrnuto te u autobusnom prijevozu u 1., 2. i 3. tarifnoj zoni grada Splita.

Zajednička mjesečna karta može se koristiti za neograničen broj putovanja vlakom i autobusom, a prodaju se na prodajnim mjestima Promet Splita.

ZAJEDNIČKE PRETPLATNE KARTE GPP OSIJEK I HŽPP

HŽ Putnički prijevoz i GPP Osijek uveli su zajedničku mjesečnu prijevoznu kartu za radnike, studente, učenike i umirovljenike. 

Zajednička mjesečna karta može se koristiti unutar dvije zone HŽPP-a (prijevoz vlakom na udaljenosti od oko 40 km od Osijeka) i 1. i 2. zone GPP-a Osijek (prijevoz tramvajem i autobusom).

Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeća službena mjesta:

  • 1. zona: Osijek, Vodovod, Petrove Gore, Frigis, Višnjevac, Višnjevac IPK, Josipovac, Osijek Dravski most, Darda, Brijest, Antunovac, Čepin, Osijek OLT, Osijek Donji Grad, Standard, Osijek Luka, Samatovci, Bizovac, Čeminac, Ernestinovo, Laslovo-Korođ, Vladislavci, Dopsin, Hrastovac Vučki, Sarvaš i Bijelo Brdo
  • 2. zona: Cret, Normanci, Beli Manastir, Markušica-Antin, Gasboš, Ostrovo, Lipovac-Koritna, Dalj, Erdut, Koška, Niza, Vinkovci, Vinkovci bolnica, Vrapčana, Viškovci i Đakovo.

Zajednička karta sastoji se od pametne kartice HŽPP-a i pametne kartice GPP-a,  a vrijedi u vlakovima HŽPP-a na relacijama do 40 km od/do kolodvora Osijek (2 zone) i unutar 1. i 2. zone gradskog prijevoza Osijek uz primjenu jedinstvene cijene za obje zone.

Zajedničke mjesečne karte HŽPP – GPP Osijek mogu se kupiti u željezničkom kolodvoru Osijek. Dodatnu karticu HŽPP-GPP izrađuje GPP Osijek, a nadopunjava ju HŽPP u kolodvoru Osijek.

Za vožnju u vozilima HŽPP-a i GPP-a Osijek nužno je imati kod sebe obje navedene kartice.

Cijene zajedničkih mjesečnih karata HŽPP i GPP Osijek

 Zona  Opća (radnička) Studentska, umirovljenička  Učenička
1.       zona 53,09 EUR 21,90 EUR 17,92 EUR
2.       zona 66,36 EUR 21,90 EUR 17,92 EUR

 

Informacije o cijenama karata možete dobiti od 5.00 do 23.00 sata na brojevima telefona 060 333 444  (0,23 EUR/min, a iz mobilne 0,39 EUR/min, HT d.d.), 01 4724 026 te e-mailu informacije@hzpp.hr.